EMAIL_CAMPAIGN_10_6_2019_22_6 Tren for å bli en bedre golfspiller.

Tren for å bli en bedre golfspiller.

October 4, 2019

 

 

 

 

Vi tenkte komme med noen treningstips for de av våre medlemmer som spiller golf.


Skal du bli en bedre golfspiller så er prioritet nr 1 å holde seg skadefri. Typiske smerter er ryggsmerter, håndleddsmerter, innlemming i hoften og seneproblemer i rotatormansjetten.


Mange gjentagelser for å bedre teknikken er en forutsetning for å utvikle seg. Selve golfslaget er likt i de første fasene av spillet inn mot green-området. Mange gjentagelser av samme bevegelse vil også kunne lede til skjevheter i utvikling av muskulatur, som igjen kan lede til belastningslager. 


God oppvarming, enkle stabiliserende øvelser og til slutt tøyeøvelser vil kunne motvirke dette. Vi har spesialutstyr for å optimalisere dine treningsøkter.

 

 

En plan vil kunne legges opp med progresjon i hver uke og det vil være fokus på agonister og antagonister. Stabiliserende styrketrening knyttet opp mot golf vil være prioritet. Her vil vi anbefale slynge/ redcore-øvelser, egen kroppsvektøvelser og noe basisballøvelser.

 

 

 

 

For å optimalisere styrketrening vil det å jobbe med medisinball være hensiktsmessig. Lett belastning og fokus på maksimal kontraksjonhastighet vil gi overføring til golfslag.

 

 

 

Ta kontakte om du har noen spørsmål-vi vil gjerne hjelpe!

Please reload

Recent Posts

Please reload

Archive