EMAIL_CAMPAIGN_10_6_2019_22_6

35-40 minutter  styrketrening er nok.  1-2 ganger i uken. Det er investering du gjør for å opprettholde livskvaliteten og gir deg muligheten å  leve  det livet du ønsker.

...et godt sted å trene for den "vanlige" mannen i gata...

Styrketrening er enkelt. Vi  forsøker å forenkle det, slik at flest muligskal kunne glede seg over god fysisk og psykisk form.

 

Alderen tar oss  igjen og livsstilen vår setter sitt preg på  kroppen og kan gi oss ulike vondter og opplevelse av å  ikke ha tilstrekkelig kapasitet til å  være aktive på fritiden. Derfor  er det viktig at vi tar vare på den, slik at vi har overskudd til å  gjøre det vi liker best.

Trening motvirker livsstilsykdommer!

Forskning viser at trening forebygger livsstilsykdommer som diabetes 2, beinskjørhet, muskulære plager, depresjon og slitasjegikt.

 

Trening gir deg følgende fordeler!

Forskning viser også at du får bedre humør, sover bedre, hukommelsen bedres og konsentrasjonen blir bedre.

4 øvelser 2 ganger i uken!

Vi ønsker at terskelnivå skal være  lavt for å komme igang.

Derfor har vi tilrettelagt hos oss at tiden ikke skal være  begrensende faktor.

Beinstyrken.
Styrke  i beina er nødvendig for bevegelse i dagliglivet. Når vi går, reiser oss eller går i trapper. Styrken er også viktig for  å gjenvinne balanse.

Apparat  vi har er lårstrekk-maskin, frivekter med "farmerswalk" eller så vil vi anbefale knebøy med frivekter. Frivekter hvor du bærer gjenstander aktiviserer kjernemusklene godt.

Benkpress eller brystpressmaskin:
Overkroppstyrke er viktig for å kunne skyve gjenstander foran oss eller når vi skal presse oss opp fra liggende posisjon.

Nedtrekk eller omvendt roing.

Ryggmuskler er sentrale når  vi skal trekke ting til oss eller vi skal  dra oss opp. Det erviktige muskler å aktivere da de ofte er utsatt for statisk kraftutvikling når vi sitter.

Videoøvelser er hentet fra exorlive.no
Vi bruker Exorlive når vi utarbeider program til  deg.

Styrketreningsprogrammer finner du her

 

Les om Active på Dagtid under video.

 

 

Active på dagtid.

Hver mandag og torsdag gjennom høst, vinter og vår gjennomfører vi trening for våre medlemmer fra kl 10.00 til kl 11.00. 

Da er det instruktør tilstede som leder økten og veileder gjennom funksjonelle bevegelser og øvelser. Instruktøren tilpasser øvelser og følger deg opp i treningsarbeidet.

 

På disse øktene treffer du kjernen av våre medlemmer: hyggelige og med godt humør!

 

Velkommen til å trene med oss i et godt og trygt miljø!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Tomteveien 21 Fredrikstad Norway 1618

©2018 av Active Trening.